Mediastrategie
Door onze jarenlange ervaring in de journalistiek beschikken we over de juiste expertise om u te helpen bij het opzetten van een goede mediastrategie. Wat is het juiste moment om naar buiten te treden, wat is de mediaboodschap, welke media zijn van belang en welke vragen zullen journalisten aan u stellen? Allemaal zaken die aan bod komen bij het planmatig ontwikkelen van een proactief mediabeleid.
Mediaoptreden
Als de strategie staat stomen we u klaar voor uw mediaoptreden. We oefenen statements en checken of de boodschap op orde is. We kunnen daarnaast ook mediaquotes produceren en maken dan korte interviewstatements die nieuwsredacties direct kunnen publiceren of citeren. Dit vergroot de media-exposure en vermindert de druk op de woordvoering.
Woordvoering
We zijn er voorstander van dat woordvoering zoveel mogelijk wordt gedaan vanuit de organisatie – het management en de aangewezen woordvoerders. Toch kunnen we in voorkomende gevallen de woordvoering ter hand nemen en de woordvoerders in huis ondersteunen.
Second opinion
Advisering kan ook op de achtergrond, wanneer u een second opinion wilt over uw communicatie of uw mediastrategie. Soms voeren we een quickscan uit om de effectiviteit van de communicatie te meten. Onze advisering kan ook bestaan uit het simpelweg checken van uw persbericht voordat u het naar media verstuurt of een kwalitatief onderzoek onder journalisten en media.
Op maat
Elke media-issue zal een aanpak op maat vereisen. Wilt u meer weten over onze mogelijkheden maak dan een afspraak voor een nadere kennismaking of bel met Leo de Later (+31652304050).